(x) Rakastan kirjoittamista
( ) Esitelmät ovat ihania!
( )..Niitä on kiva tehdä
( )..Ja ihana esittää
(x) Tykkään ainekirjoituksesta
(x) Korjaan sun lauseet!
( ) ..eli oon äidinkieliperfektionisti
(x) Luen paljon
( )..ja kaikenlaista
( )..ja kaikkialla.
( ) Nytkin on väh. 2 kirjaa kesken
( ) Luen nopeasti
( ) n. 200 sivua tunnissa
( ) Kirjoitan itse tosi paljon. (novelleja, runoja, tarinoita) [ lyriikoita ]
( x) Tiedän mikä on infinitiivi
( ) osaan luetella unissanikin paikallissijat ja sanaluokat
( ) Olen tehnyt oman kirjan!
5/17


Matematiikka

(x) opin alle viisi vuotiaana paljonko on 1+1
(x) kertolaskut on helppoja
( x) neliöjuuren laskeminen onnistuu
( ) geometria on todella helppoa
( ) jakolaskut on parhaita.
(x) haluan tähtitieteilijäksi
( )..koska siihen tarvitsee loistavan matikkapään
() tykkään myös fysiikasta
(x) ja musiikista
( ).. koska ne on lähellä matikkaa!
( ) opin kaikki asiat matikassa tosi nopeasti
( ) matikan numero vähintään 8
(x ) aion lukea lukiossa pitkän matikan
(x) tiedän mikä on pii
( ) ja olen itse yrittänyt ratkoa sen
( ) katson netistä matikantehtäviä
( ).. ja ratkaisen matikan kotitehtävät tosi nopeasti.
7/17


Uskonto

( x) osaan kymmenen käskyä
(x) tiedän suurimmat uskonnot
(x) osaan luetella monen eri uskonnon tunnusmerkkejä
(x) tiedän mitä tarkoittavat syklinen ja lineaarinen aikakäsitys
(x).. ja tiedän mikä on moskeija
( ) käyn kirkossa lähes joka sunnuntai
(x) olen käynyt/aion käydä rippikoulun
( ) Uskonto kiehtoo minua
( ) minulla on ystävinäni kristittyjä, juutalaisia, hinduja tai muslimeja
( ) luen ahkerasti Raamattua/koraania/tms. kirjaa
( ) haluan isona papiksi
( ).. tai kirkkoherraksi
( ) olen käynyt/käyn seurakunnan järjestämässä kerhossa
( ) TYKKÄÄN jumalanpalveluksista ja saarnoista
( ) tahdon käännyttää ihmisiä uskoon
( ) Jumala auttaa meitä aina.
6/16


Englanti

( ) I speak English very good.
( ) EI SAA ÄÄNTÄÄ VÄÄRIN ENGLANTIA!
( ) englanti on kaunis kieli
( )..opin sen heti
().. ja tykkään siitä
( ) Haluan muuttaa Englantiin isona
( ) Olen käynyt Englannissa
( ) Muistan kaikki epäsäännölliset verbit
( ) englanninnumero kymmpi tai ysi
( ) haluan isona kääntäjäksi
( ) luen englanninkielisiä lehtiä
( ) luen myös englanninkielistä kirjallisuutta
( ) Englantilainen koulu on parempi kuin suomalainen!
(x ) tiedän mitä tarkoittaa "immigrant"
( ) tunneilla osaan AINA
(x) kuuntelen englanninkielistä musiikkia
() ja se on parempaa kuin suomalainen
2/17


Biologia ja maantieto

(x) Muistan kolme maailman suurinta jokea
( ) ja niiden pituudet
(x) tykkään eläimistä
(x)..niitä on kiva tutkia
(x) varsinkin keväisin seuraan lintujen elämää [johonki rajaan asti]
( ) muistan suoralta kädeltä Suomen pinta-alan
( ).. ja tekojärvet
(x) muistan missä saukko viihtyy
(x) tiedän mistä löydän hylkeitä
( x) olen koonnut itse kasvion
( ) ja tehnyt lintukirjan
( ) minut tunnetaan lätäkköbongarina
( ) saapastelen kumisaappaissani ympäri suota etsimässä uusia lajeja
() Olen nähnyt kaulushaikaran!!
( ) Muistan kaikki Etelä-Amerikan valtiot
(x) Tiedän mistä löytää kengurun
()..ja olen nähnyt jääkarhun elävänä.
8/17


Historia

( x) Muistan milloin alkoi ensimmäinen maailmansota
( x) Historia on kiehtovaa
(x) Tiedän kuka oli Hitler
(x)..ja kuka Stalin
( ) Tiedän natsipuolueesta
(x) muistan milloin Suomi itsenäistyi
( x) Ja tiedän mistä Suomen sisällissota lähti liikkeelle
(x) Tiedän keiden hallinnassa Suomi on ollut ennen itsenäistymistä
( ) Katson paljon historiallisia elokuvia
( )..ja luen historiallisia kirjoja
(x) Tiedän mitkä uhkaavat nykyisyyttä
( ) Osaan vertailla eri näkökulmista tulevaisuutta historian pohjalta
( x) Mietin millaista elämä olisi jos ei olisi ollut toista maailmansotaa
( ) Tiedän mihin Marie Antoinette kuoli
( ) Hissannumero kymppi!
( )..koska olen niin innostunut ja teen TOSI huolellista jälkeä
(x) Tiedän mitä Kopernikus teki
10/17


Musiikki

( ) soitan jotain soitinta
( x) mulla on ihana ääni!
(x) muistan väh. viiden biisin sanat ulkoa
( ) Ooppera on kaunista
( ) Ja klassinen musiikki on ihanaa.
(x) Myös rock ja pop käyvät
(x) musiikki rentouttaa
(x) kuuntelen musiikkia 24/7
(x) omistan iPodin/mp3 -soittimen
( ) Pakko katsoa Euroviisut!
( ) MUSIIKKI ON HENKI JA ELÄMÄ!!!
( ) tiedän musiikin historiasta
(x) ja osaan selittää millainen soitin on bongorummut
( ) Soitan bändissa
( ) Olen luokan paras musiikissa
( ) olen LAHJAKAS musiikillisesti
( ) musikaalit on parhaita.
7/17


Kuvaamataide

() Osaan piirtää hyvin
(x) tiedän millaiset värit ovat liitupastellit
(x) olen maalannut öljyväreillä
() TYKKÄÄN PIIRTÄÄ
() Piirtäminen rentouttaa
( ) kuviksen tunnit on koulupäivän parhaita
(x) olen kokeillut sarjakuvan piirtämistä
( ) tussaan töitäni
( ) käyn taidepainotteista koulua/ käyn piirrustuskoulussa tasaisin väliajoin
( ) Ihailen Hugo Simbergiä ja hänen töitään
(x ) tiedän kuka on Milla Paloniemi
( x).. ja tykkään hänen stripeistään
() osaan piirtää mangaa...
( )..mutta reaalikuvaukset ovat erikoisalaani
( ) humoristiset kuvatkin käyvät,
( ) esittelen mielelläni töitäni
( ) minun piirrustustaitojani kehutaan usein.
5/17


Kotitalous

( ) LEIPOMINEN <33
() teen usein ruokaa perheelleni [useammin vaan itelleni]
(x) ja leivon jotain hyvää
( ) olen aikamoinen mestari keittiössä
( ) haluan kokiksi!
(x) tiedän mitä eroa on vesi-ja rasvaliukoisilla vitamiineilla
(x) kotitalouteen kuuluvat myös silittäminen ja mankelointi!
( ) Ja tykkään niistä.
(x) "Köksä" tai "kotsa" ovat lyhenteitä joita käytän kotitaloudesta
( ) Tiskaaminen on kivaa
(x) Olen puhdistanut wc-pöntön
( ) OPIN SEN KOTITALOUSTUNNILLA!
( )..ja halusin kokeilla..
(x) ruuanlaitto on kivaa
() ja kaunis kattaus kruunaa kaiken
(x) Minulla on monia lempiruokia
(x) syöminen on kivaa ja nautinnollista
8/17


Käsityöt

(x) osaan tehdä itse villasukat
(x)..ja lapaset
( x) tiedän mitä tarkoittaa ohje 2o2n
(x) käsityöt ovat kivoja
(x) osaan käyttää vasaraa taitavasti
() olen rakentanut seinän (avun kanssa tai ilman) [ oikeestaan isi opetti ja teki suurimman työn ]
(x) Olen parsinut sukkia
( ) Leevi and the leavingsin Vasara ja Nauloja-biisi on ihana!
(x ) ja osaan sen ulkoa..
(x) Linnunpöntön rakentaminen on kivaa [ X) pitkä juttu ]
(x) Askartelukin on hauskaa
() olen kätevä käsistäni
( ) töitäni kehutaan ammattilaisen töiksi
(x) olen tehnyt itse vaatteita [ yläasteella ]
( ) ja käytän niitä
( ).. koska ne ovat niin hyvin tehtyjä ja huolellisia!
( ) Kotonani on paljon lankoja, neuloja ja kankaita ja teen niistä lähes päivittäin jotain kivaa.
10/17


Liikunta

( x) Kuntotestit on parhaita!!!!
( )..koska niissä saan näyttää olevani paras.
(x ) Käyn kuntosalilla
(x) lenkkeilen [ kävellen ]
( ) juokseminen on ihanaa
( ) ja moukarinheitto..
( )..pituushyppy<3
( ) liikuntatunneilla olen parhaimmillani
() UINTI ON IHANAA!
( )..koska saan näytellä treenattua ja upeaa vartaloani
( ) Punnertaminen on parasta
( ) vatsalihasliikkeita menee helposti 20 / 30 sekuntia
( ) Liikkanumero ysi tai kymppi.
() Hiihto ja luistelu on kivaa [ hiihto on perseestä ]
( ) Käyn aktiivisesti urheiluleireillä
( ) ja treenaan koko ajan
( ) MUSTA TULEE KILPAURHEILIJA!
3/17